tisdag, november 22, 2011

Ingen vanlig dag...

Nej, i dag är det en ovanlig tisdag. Stora älsklingen var för sex år sedan inte kvar länge till i min mage och snart skulle livet för alltid förändras... Lyckopillret Filip är en av de människor i mitt liv som gör det så härligt att leva! Det var han som gjorde oss till mamma och pappa för första gången och det var den rollen som gjorde mig hel. Jag insåg direkt när jag tittade på vår nyfödde att det var ju så här det skulle vara. En lyckans minut...

Men i dag är mamman trött. Huvudvärken har jag skrämt bort med tabletter men det andra konstiga, det sitter där. Som en tryckande hjälm som klämmer och gör tillvaron en smula snurrig. Skit också. Inte nu. Det gör mig stressad men kanske är det läge att gilla just läget och se vad som då händer?

I dag är det mormor och morfars hämtdag och de kommer snart nu. Födelsedagsbarnet blir nog överraskat när självaste mamma är där när han kommer hem! Och barnvakterna har med sig Filips favoritkaka till fikat och ikväll har han fått önska vad han vill äta. Samboosak, blev svaret och inte oss emot. Libanesisk mat slinker lätt ner hos hela familjen!

Mer om födelsdagsbarnet lite senare... Så länge en bild på en veckogammal Filip och mamma. Nära och kära ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

En STOR KRAM till Filip på hans stora dag!! SÅ liten och söt han är på kortet, lika söt och då som nu.

En BAMSEkram till mamman som kämpar hårt och står i. Alltid tråkigt och stressande när man blir sjuk, speciellt huvudvärk. Har själv haft mycket migrän, så jag vet att det är sjukt jobbigt! Krya på dig!!!