torsdag, januari 26, 2012

Lyft!

Det är inte bara marken ute som är vit. Ser ni att något är lite annorlunda här hemma?

Precis som traditionen i vårt hem bjuder så här års är vi inne i värsta "boafasen", vilket jag ju häromdagen nämnde när jag pratade om projekt: övervåningen. Nu är det inte bara övervåningen som håller på att bli vit utan även bloggen drogs visst med av bara farten.

Och jag är nästan lite stolt över mig själv att den inte är klar utan bara lite halvklar sådär. Det är nämligen inte likt mig att visa något som inte är just det. Färdigt. Och det stretar i mig ordentligt inför ett sådant till synes helt oviktigt beslut. Kanske såg ingen ens att något hade hänt? Men för perfektionisten Anna är det ett stort steg att "ta en bit i taget". Har lärt mig att man ibland aldrig blir klar annars...

Nu ska jag smyga in och pussa på liten feberhet panna. Jo, ni läste rätt. I morse vaknade Alvin het som en liten kamin och Erik har varit hemma med de två små. I kväll verkar dessutom Vilma ha blivit förkyld på nytt och den där bacillusken ser ut att ha fått ett rejält grepp om oss.

Så på återseende i morgon. Min hett efterlängtade förmiddag hos frissan blev inställd från två håll då både hon och jag har sjuka barn men världens bästa Lina låter mig komma på lördag morgon i stället. Då är man snäll!

Inga kommentarer: