söndag, februari 05, 2012

Gott slut!

Vi är hemma - vilket betyder att vi alltså kom iväg på den där hett efterlängtade Göteborgstrippen trots alla monsterbaciller som cirkulerar. Det blev dock onödigt spännande kvällen innan då Erik kom hem med en sjuk Vilma från dagis. Och här hemma låg jag i soffan, fortfarande febrig och öm i hela kroppen. Men med lite Alvedon fick vi ner både lillans och min feber och chansade på att packa. I fredags vaknade hon sedan pigg som en liten mört och ja, då chansade vi igen och åkte!

Och vilken TUR att vi gjorde det för en bättre vitamininjektion än en hel helg tillsammans hela tiden, hela familjen - det finns inte. Planlöst, kravlöst och lugnt. Inga måltider att laga, ingen tvätt att tvätta, ingen smuts att städa. Bara vara och umgås - underbart!

Dock blir det ännu en hemmadag för Filip och Erik i morgon då lilleman hostar något kopiöst så fort han rör sig lite även inomhus. Känns då inte som något bra alternativ att skicka honom till skolan med mycket utelek och -13...

Sen vore det kul att få testa på att vara lite friska ett tag. Om det går att ordna?!

Lite bilder från helgen kommer traditionsenligt så fort jag hinner! Hoppas ni får en fin start på ny vecka!

1 kommentar:

SandraS sa...

Åh vad härligt att ni kom iväg! Jag skulle just messa och fråga och så kom jag på att kolla här! Ser fram mot bilder sen och att ni ska få bli riktigt krya !!!
KRAM