fredag, februari 10, 2012

Here we go again...

Neeej. Jag tror Vilma har blivit sjuk - igen... Efter att vi hämtat Filip i skolan i dag åkte vi till stan för att Vilma skulle klippa sin lugg och Alvin sitt (lååånga) hår. De somnade båda i bilen och när det var dags att väcka dem var den tidigare så glada Vilmisen så ledsen. Tänkte att hon bara var trött och yrvaken men väl inne på salongen började stackaren hosta hejdlöst. Som från ingenstans kan man säga att det kom och sedan dess har hon hostat typ konstant. En riktigt elak rethosta och man ser hur ont den gör.

Min stackars lilla prinsessa. De har haft nog nu våra små och jag skulle göra vad som helst för att ta det åt dem. Låtsades fånga en host från en vaken, ledsen Vilma nyss och stoppa den i min mun och sedan började jag också hosta. Det tyckte hon i alla fall var kul och det var skönt att se ett leende på en annars ovanligt allvarlig och märkbart påverkad liten tjej i kväll.


Nu hoppas vi på underverk i natt då morgondagen egentligen ska vara fylld av en massa roligheter. Simskola, kalas för Vilma hos kompisen Smilla och sen Mellokväll här med goda vänner. Måtte det inte bli något stort av detta nu bara...

Inga kommentarer: