torsdag, februari 09, 2012

Rörbröd



Bättre sent än aldrig kommer här receptet jag har lovat. På mamma Camillas fantastiskt goda, smidiga och framförallt snabba rörbröd! Det här är grundreceptet. Jag har testat att baka det på en mängd olika vis men favoriten är när jag använder Icas ekologiska rapsolja som ger en riktigt god, nötig smak och dessutom tillsätter massor av solrosfrön... Sedan brukar jag ta hälften rågsikt, hälften vetemjöl men har även testat med grahamsmjöl vilket också blir gott.

Vill man ha brödet till mat är det gott att pensla med olivolja och strö på lite flingsalt innan gräddning och kanske smyga i lite soltorkade tomater för den som gillar det. Ja, det kan nog varieras i det oändliga skulle jag tro och med det här grundreceptet törs jag nästan lova att ni inte blir besvikna!

Inga kommentarer: