onsdag, februari 08, 2012

Kurr

Precis som i boken om lille Totte säger min mage just nu ”kurr kurr”. Sen lunch denna veckan, det vill säga 12.30, och man hungrar nästan ihjäl… Är fortfarande klockad att äta senast 12 sedan tiden som mammaledig.

I dag blir det kycklingwok med nudlar sedan i går och jag önskar jag hade haft en stor chokladbit till efterrätt för att mota den huvudvärk som börjat smyga sig på. Förkylningen satte sig som vanligt lite grann på bihålorna och jag misstänker visserligen mer att huvudvärken kommer därifrån än från sockerbehovet ;)

Annars en härlig onsdag på jobbet! Jag älskar verkligen mitt ”nya” jobb och är så otroligt tacksam över att varje dag känna att jag gör något som både är roligt och känns bra den tid jag inte får spendera med tripp, trapp och trull därhemma. Det är verkligen värdefullt med arbetsuppgifter och arbetskamrater man trivs bra med - en lyx som gör att man ständigt lever i den bästa av världar just nu.


I kväll ska vi påbörja del 2 i projekt övervåningen därhemma. Tanken gör mig lite matt eftersom den innebär att vi nu en tid kommer få leva i en smärre röra i vissa delar av huset men den som väntar på något gott... Kanske en liten glimt kommer ikväll från del 1...!

Inga kommentarer: