fredag, mars 02, 2012

Helgfokus: B A R N

En härlig fredag innehållandes massor lider mot sitt slut och det är oftast den tiden, som ni vet, jag tar min lilla stund här vid datorn! Otroligt egentligen hur mycket man hinner göra på en dag. Känns nästan som det var i går vi vaknade och låg i sängen och planerade dagen men se, det var faktiskt imorse. Visserligen sisådär en 17 timmar sedan men ändå :)

Den här helgen har ett tydligt fokus, nämligen barn. För ovanlighetens skull får jag dock inte träffa dem så mycket som jag är van vid men det ska nog gå bra. Konstaterade just i kväll för Erik hur galet ROLIGT det är att bara vara med dem. Det finns verkligen inget bättre i hela världen och ingenstans jag hellre vill vara än här hemma. Med familjen.

Hursom, i morgon är det i alla fall Bytardag här där vi bor och för andra gången ska jag vara med och sälja. Upptäckte i höstas att det har en mängd fördelar:

- man gör en rejäl och välbehövlig rensning i barnens garderober samtidigt som man får en överblick över vad som finns och vad som behöver införskaffas
- man tjänar förhoppningsvis en slant samtidigt som man gör någon annan glad, OCH

- man blir inte så ivrig att shoppa själv då man ju vill gå plus samt måste se till att bevaka sina egna plagg och se så de inte hamnar nederst i högarna ;)

En spännande händelse brukar det vara där man alltid kommer hem med åtminstone något trevligt fynd...

Sedan väntar Baby & Barnmässan i Göteborg på söndag tillsammans med två fina och härliga mammor! Det ska bli så himla roligt - både att besöka mässan och att ha en dag att umgås på bara sådär!

Enda orosmolnet är ikväll väääldigt trötta och hängiga barn men vi hoppas på att det bara är helt vanlig fredagströtthet som är som bortblåst i morgon...

Inga kommentarer: