måndag, mars 12, 2012

Skum

Inte jag då men min kropp är det för tillfället. Jätteskum till och med. Först de eländiga dagarna förra veckan. Sen den friska lördagen och större delen av gårdagen för att i går kväll åter börja må illa och få en liten släng feber.
I dag värker ryggen nästan som vid muskelinflammtion och illamåendet kommer och går. Matlusten är nästan lika med noll och äter jag får jag ont i magen. Någon som har något husmorsknep? Eller är det bara ålderkrämpor på tant Anna ;)
Ja, ålderskrämpor eller kanske en barnbacill av det skummare slaget. Det slog mig dock innan att det väl inte kan vara magkatarr? Det har jag visserligen aldrig haft och det har ju i så fall inget med febern att göra men det finns ett konstigt sug i magen som emellanåt svider, långt upp.

Hmm, då kanske paprika på mackan inte var någon bra idé i morse men fin var den lilla paprikabiten som lyste upp en annars ganska trist skiva grovbröd! Är det inte härligt när kärleken lyser igenom på de mest oväntade ställen mitt i vardagen. Som i det hjärtans röda och goda lilla pålägget på frukostmackan?!
Det fick bli en hemmadag för mig för säkerhets skull - och för andras och min egen. Skulle det vara något smittsamt vill jag ju inte utsätta dem på jobbet och jag har heller ingen lust alls att återuppleva min torsdag... Är dock jobbsugen då det är intensiva och roliga dagar med högt tempo där just nu och jag ju missade flera dagar föra veckan.
Nu - lunch. Kanske lite Proviva och knäckebröd? Känns sådär lockande om jag ska vara ärlig...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad trist. Ingen aning om vad det där kan vara.
Mild mat... kokt potatis, kokt vit fisk, kokt ris... rivet brunt äpple...

Krya på dig gumman!

Kramar

Anonym sa...

Glömde skriva Viktoria ovan :-)

Erica sa...

Hoppas du kryar på dig snabbt!
Kram

Anonym sa...

Nä men usch. Hoppas det snart blir bättre. Kram Pernilla

Anna sa...

Tack alla för er omtanke! Kanske var det den som hjälpte i kombination med några läskiga tuggtabletter Erik hade med hem...

Kram och hoppas vi ses snart!