onsdag, mars 14, 2012

Trött, tröttare...

...Anna. Ja, den verkar redan vara här för i år. Den där fördömda allergin som får mig så trött, så trött, så trött. När många andra pratar om att de bara blir piggare för varje dag av den härliga våren så går jag i stället djupare in i dimman med kliande ögon, rinnande näsa, killig hals och ständig trötthet. Suck.

Jag älskar verkligen ljuset och värmen och solen och de små söta blommor som snart kommer poppa upp och färga hela vår värld gul och vit och blå (!) men annars vill jag faktiskt helst bara snabbspola fram till slutet av maj när det brukar vända.

Det får nog bli ett samtal till vårdcentralen snart för såhär tidigt har jag aldrig känt av det innan...

Annars en riktigt bra vecka med skol- och dagisglada barn efter förra veckans hemmamys. Jag har tack och lov nästan blivit av med illamåendet och jobbat både i går och i dag. I kväll fick jag dessutom bonustid med familjen då jag efter kvällsmöte på jobbet fick skjuts hem av en snäll kollega och slapp åka buss vilket jag tjänade en hel timma på!

Är hemskt sugen på att shoppa lite vårkläder till mig, bara så väldigt svårt (läs omöjligt) att få till det i veckorna. Nu när vi varit mycket sjuka ligger vi dessutom efter med en massa annat så helgen får gå i trädgårdens tecken så den är redo för en ny, lång, härlig utesäsong. Kanske får grillen premiärtändas rentav...

Nej, nu ska den där trötta typen ta och borsta tänderna och spana in vårt lilla roliga inneprojekt som jag ju inte visat här ännu. Det går i alla fall äntligen framåt igen efter flera veckors väntan på en kvarts nödvändig hjälp från en hantverkare... Lovar att hinta om vad vi gör i ett inlägg snart!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh känner SÅ väl igen mig! Så tröttsamt!! Nästa vecka ska jag tjata till mig en spruta i alla fall! Var fantastiskt förra året!
Många kramar och hoppas ni får en bra, pigg helg!! <3 <3 <3

SandraS sa...

Usch för trötthet! Den är ju så tråkig och lägger sig som ett skimmer över allt...bort med den! hoppas (!) ändå att det är allergin det beror på och att du kan börja medicinera mot den,så att det inte är något annat som ligger och lurar i kroppen hela tiden och orsakar alla lustigheter som varit....

tänker massor på dig vännen! styrkekramar till dig!