söndag, april 22, 2012

Dripp dropp

God söndagsmorgon! Här är det en dripp-droppig sådan för min del för äsch då, Vilmas feber var nog inte alls något tecken på koppor utan snarare en förkylningsbacill som även fastnade på mig. I går kväll kom skrapig hals och ont i kroppen över mig och i dag är näsan sådär jobbigt dripp-droppig att jag snart är alldeles skinnflådd därinunder.

Men resten av familjen är piggelinisar och drog nyss i väg på utflykt. Utan mig :( Jag som älskar våra söndagsutflykter som alltid ger sådan energi. Kanske dock klokt att stanna inne och vara lite stilla en stund och vad passar då bättre än att tillbringa den stunden här "hemma"!

Annars en dimmig, stilla morgon med en himmel som är gråare än grå och inte alls ser ut som himlen ska i slutet av april. Vart tog våren vägen egentligen? Vi har inte ens vårat ordentligt i trädgården ännu. Det riktigt kliar i fingrarna efter att pimpa uterummet och plantera blommor och montera studsmatta och räfsa fint på gräsmattan men det vill man ju göra med sällskap av solen. Eller åtminstone tvåsiffrig temperatur på termometern...

Förlorade mig nyss i gamla bilder och se, här är Alvin för ganska exakt två år sedan! Åtta månader gammal och den gladaste av bebisar. Åhh, jag kan riktigt känna känslan av tiden som då var. Denna ljuvligt glada och gurglande lilla människa som kommit till oss med sådan lycka varje dag. Då som nu ♥

1 kommentar:

SandraS sa...

Så det bidde inga koppor än på Vilmisen?! Men jag klurade vidare lite på det där...kändes lite för sent för att komma från Ester och lite för tidigt för att komma från Alvin...men å andra sidan man vet ju aldrig med sånt där. Men det ligger och lurar runt hörnet tror jag =) tråkigt att du missade söndagsutflykten, men bra att ta tillvara tiden ändå! Vi fick två utflykter idag. Mysigt! Både en 4Hgård och skärgårdsklippor. Kidsen var in heaven!! Kryapådigkram kommer här till dig vännen!