onsdag, augusti 22, 2012

Att räkna kameler

Här sitter jag och försöker blogga för andra kvällen i rad. Men jag är så trött att jag nästan tror det är något fel på mig... Totalt orkeslös och helt utan energi.

Någon som inte är så trött är Filip. Nyss kom han smygande hit till mig:
- Mamma, jag kan inte somna - och jag har testat allt...
- Kan du inte somna gubben? Men du, har du räknat får?
- Jaaa...
- Har du räknat igelkottar?
- Vad menar du?
- Jo, igelkottar som är ute och går på vår gräsmatta!
- Jaaa, det har jag också.
- Har du?
- Jaaa, jag har till och med räknat kameler fast det där gamla knepet funkar ju inte. Man bara räknar och räknar och räknar tills man inte kan räkna längre. Och sen är man ännu piggare för att man har räknat så länge.

Den diskussionen vann Filip :) Han såg så uppgiven ut att jag började skratta åt hans kamelräkning och till slut fnissade trötta mamman och pigga sonen så tårarna rann. Och jag erkände att det där gamla knepet aldrig hade funkat för mig heller!

1 kommentar:

SandraS sa...

Vad härlig konversation =) Han har ju helt rätt!

STYRKEKRAM till dig min vän <3