söndag, september 16, 2012

Härliga helg!

Det känns som att höstens första helg har varit här. Innan vår resa levde vi ju med sommar kvar i sinnet och lät inte riktigt höstkänslorna komma men nu bara väller de fram och det får de så gärna!

Något jag egentligen inte vill tänka på, än mindre prata om är att jag lyckades radera en hel massa fina höstbilder från en del av dagen i dag. Hur-klumpig-får-man-vara... Det ryker ur öronen när jag nu ändå tänker på det – igen, men gjort är gjort och den höstsköna tipspromenaden i skogen får helt enkelt förbli minnen inom oss.

En lugn och skön fredagkväll framför Skavlan inledde denna ljuvliga helg och i går morse vaknade vi fulla av energi! Efter hotellfrukost á la Alcudia med pannkakor, varma bröd, ägg, juice och smoothie tog Erik med killarna ut och började hösta i trädgården medan Vilma och jag åkte iväg för att köpa lite höstblommor. Rangliga men fortfarande blommande vita petunior fick nu se sig klara för den här sommaren och bulliga, gulliga och varmt gröna små Hebe har i stället tagit deras plats i blomlådorna. Jag älskar när det ser så där prydligt och nyplanterat ut!

Erik är överhopad av jobb så på eftermiddagen sällskapade vi honom in till stan där vi släppte av honom vid jobbet för några timmar i lugn och ro. Killarna lekte under tiden med mormor och morfar och Vilma och jag åkte ännu en gång iväg på lite ärendefix. Samtliga i familjen behöver höstnytt i sina garderober så vi inledde det projektet med bland annat en trave nya kalsonger till storebror, lite färgglada strumpbyxor till Vilma från H&M, nya mörka tajta jeans till mamman och en tröja med små monster på från PO.P till Alvin. Alltid en start och nu är jag i gång känner jag. Angenäma to-dos annars då jag ju älskar att frossa i sådant. Tid är dock som alltid bristvaran men det gäller att nyttja de små tillfällen som ges.

Hämtpizza blev vår kvällsmat och vi avslutade kvällen med att se Kristallengalan på play. Något vi missat under vår semester men som var värt att se i efterhand. Vilken underhållning!

Riktigt höstväder mötte oss sedan i morse då vi gav oss ut på tipspromenad. Det är verkligen mysigt och skogen var sådär härligt på-väg-att-bli-riktigt-höstlik. Ska bli spännande att se vad som har hänt om ett par veckor och då kanske jag även kan lyckas få med en bild eller två därifrån utan att först radera dem…


Hursom är tid med familjen det allra, allra bästa och den här hösten kickar vi i gång med ambitionen att bli ännu duktigare på att ta oss sådan än vi varit innan. Det blir lätt spretigt nu när allt är igång och aktiviteter och kompisar är en del av tillvaron och man känner då ännu tydligare hur viktigt det är att planera in helgens familjestunder.

Eftermiddagen tillbringade vi just lite spridda. Filip med kompisar, Erik i trädgården och vi andra tre hos liten Alfred på mysigt 4-årskalas! Nöjda men trötta har vi nu landat i soffan. I morgon är det fotografering på dagis så här får bli lite extra klädtänk innan läggdags tror jag nog :)Hoppas ni också har haft en fin helg därute!
 

Inga kommentarer: