torsdag, september 13, 2012

SpöKregn

Det gäller att dra täcket extra långt upp i kväll. Puffa kudden ordentligt och gosa ner sig i den varma, mjuka och mysiga sängen för i morgon vaknar vi till "urkan". Och spökregn... Om ni frågar Vilma :) Lilla fröken härhemma har visst hört vuxna prata väder i veckan och i morse frågade hon om det inte var fredag snart. Jo, i morgon blev svaret och det var då hon med uppspärrade ögon och allvarlig min förkunnade att det minsann ska bli spökregn då!

Hihi, lilla sötisen. Hon ville sen veta mer om det där spökregnet och jag förklarade att någon nog sagt spöregn. Inte så ofta man säger det heller men lätt och kort översatt så verkar det väl som att vi om några timmar vaknar upp till en mörk, ruggig, kylig och regnig fredagmorgon. Och inte mig emot faktiskt. Jag har planer på att hoppa i min för kvällen nyinköpta svarta långärmade klänning i mjukaste materialet från butiken jag skrev om i går. Och kanske att den får sällskap av höstens första strumpbyxor. De gröna. Sen blir det storhandling och lunch hos mormor och morfar innan skolkillen vill hämtas hem. Och så kan fredagsmyset börja...

Inga kommentarer: