tisdag, september 18, 2012

Lillstjärnan

Ett litet godnatt såhär innan sängen kallar. Det här är verkligen "min tid" på dygnet har jag märkt. Det är nu tiden borde stå still en stund så att jag kunde plita ner allt det där jag inte hinner annars. För när jag "bara ska" stänga av datorn så kan jag liksom inte låta bli att "bara kolla några saker" och vips, så är jag här. Ibland läsandes någon annanstans, ibland funderandes och ibland skrivandes några rader. Som nu.

Skulle tro att om jag sökte på ofta använda fraser här hemma så skulle träffarna hamna på ord som "sov gott", "nu borde jag sova" och "mjuka sängen väntar". Låter såhär när jag tänker efter ganska trist så kanske borde jag försöka dimpa ner här medan jag fortfarande är pigg och i stället orkar få ner något vettigt. Det här är ju bara svammel!

Kvällen har tillbringats med efterlängtade mammor på restaurang och jag hann aldrig träffa de tre små stjärnorna i kväll... Alltid tomt men ändå så värdefullt att ha något att se och pussa på när man kommer hem.

På tal om stjärna så har ni en lillstjärna från i går här. Ute på en snabb kvällstur i trädgården iklädd storebrors myströja som snarare såg ut som långklänning och i sprillans ny mössa. Är man någons lilla stjärna så ska det synas, inte sant?!

Inga kommentarer: