fredag, september 21, 2012

Höststämning

Jisses, vad det regnar och regnar och regnar. Och regnar. I dag har vi haft lampor tända överallt hela dagen och små ljus har fladdrat här och var. Höststämning var ordet! Och mysigt har vi haft det trots då vissa krämpor... Världens bästa och mest omtänksamma Erik har varit hemma med oss i dag. Jag har varvat vilande med att också vara uppe en del och pula i lite lugnt tempo och det har gått fint. Lite balansproblem kan komma plötsligt och huvudet surrar än men inte lika intensivt som innan så hopp finns. Dock är det extremt konstigt att inte kunna ta en tablett och få bort det. Man är ju ganska van och bortskämd med det.

Efter lunch hämtade killarna Filip i skolan och så åkte de tre på badäventyr. Jag fick oväntat sällskap av en ovanligt mysig och kramig liten Vilma som plötsligt kändes varm. Feber kom smygande och det är en rödkindad tjej som nu sussar sött (och högt!) bland sina hjärtan.

Och så doftar det härligt av höst härhemma. Jag är inget jättefan av doftljus egentligen men på våren används alltid Yankee Candles "Clean Cotton" flitigt och nu - äntligen - slösar jag med Ikeas äppel och kaneldoftande... De luktar lagom mycket och alldeles, alldeles underbart och jag älskar att öppna dörren och mötas av denna svaga och för oss höstförknippade doft!

Nu vankas kvällsmys i soffan med de två stora killarna härhemma. Filip är fredagspigg och jag ska njuta lite extra av hans sällskap! Minsann tror jag till och med det är läge för chips och dipp då lite gräddfil finns kvar efter kvällens kycklingfajitas...

Inga kommentarer: