onsdag, oktober 31, 2012

Höstlovskul

I dag har hela familjen varit lediga! Vi började med att bowla och det var ju just en spännande historia... Så. Jädrans. Retfullt.

Tänk, för en gångs skull hade jag segern som i en liten ask men jag sjabblade bort den. Nerver, tror jag det kallas. Efter tre strike och två spärr - i rad - var jag på så gott humör att jag liksom dansade fram på banan. För älsklingen gick det inte riktigt lika bra - just då. Sen hände något och jag lyckades träffa rännan både en och två och fasansfulla TRE gånger och då passade någon på att spela bra, så ja... Det hela slutade rafflande spännande men den där ledningen på 24 poäng som jag hade någon gång där i mitten, den vände till att jag förlorade med sju poäng. Bitter, jag? Nejdå :) På fullaste allvar är det ju bara så himla kul att bowla! Fast det hade också varit bra kul att vinna över E i dag...

Barnen tyckte verkligen det var jättekul och hade koll på läget sedan premiärbowlingen i våras. "Jag åka bobbla nu", sa Alvin i morse. De två små får spela "i lag" och till Filips förtret blev han besegrad av småsyskonen i dag. Det var inte många poängs skillnad men jag förstod mer än väl att han var en smula irriterad ;)

Sen myste vi till det med lunch på Jensen´s innan Filip blev fin i håret hos frissan. Därefter lite ärendefix för Erik och Vilma medan jag och killarna fixade deras presenter till systeryster som ju snart har födelsedag.

I kväll har vi roat oss med att öppna dörren, svarat "godis", hämtat godis och vinkat av spöken, liemän, monster, häxor och andra svartklädda små figurer... En del blyga, en del pyttesmå, en del stora och brummiga och en del så pass artiga att de presenterade sig. Någon bajsnödig djävul hade vi dock inte i år. Det besöket glömmer vi aldrig :)


Men rekord i besök blev det nog med säkert tio pling på dörren. Pluspoäng till de som lämnade en fin halloweenteckning, ett litet minus till de som glömde säga det lilla ordet "tack" efter att Filip lämnat godis i deras påsar... Jag är högst kluven till denna tradition måste jag ärligt erkänna men nästa år har vi säkert en läskig figur härhemma också! De tycker ju onekligen att det är väldigt spännande...

Inga kommentarer: