torsdag, november 01, 2012

N O V E M B E R

Äntligen november i almanackan! Välkommen du mörka, ruggiga, mysiga månad. Som ni vet en av mina favoriter. Då när allt ligger framför en. Stora små födelsedagar som ska firas, en hemlig helgtripp om några veckor, bakning, adventsmys, klappspaning, förhoppningsvis första snön, PLANERING inför jul... Ja, listan kan göras lång över allt roligt.

Novemberbarn för även med sig tandläkarbesök och bvc-besök denna månad och mitt i allt kommer också alla utvecklingssamtal. Och så en kurs för mig här och en för Erik där. Barnkalas, släktkalas och barnkalas igen. Kort som ska fixas, planering som ska göras och presenter som ska slås in. Och rufsiga, tjorviga hår som ska klippas (fast där är vi redan i hamn med två av tre :) )!

Jag älskar det men jag utfärdar också redan nu en liten vink om att jag kanske inte kommer vara den mest sociala framöver. Kanske kommer jag rentav vara en sådan där som säger nej till saker ibland. Inte min grej men jag måste bli bättre på det tror jag... Energin är inte riktigt vad den brukar och jag önskar innerligt att den ändå ska räcka till allt viktigt. Ett litet orosmoln är just nu den knasiga hjärtklappning som sedan i går kommit vid ett par tillfällen, yrsel som svischat förbi - snabbt men tydligt, och så den envisa huvudvärk som legat som en tung sten i mitt huvud hela långa dagen i dag. Men den är nog av helt vanlig sort, sådan man har ibland och jag hoppas sova bort den nu, alldeles strax...

Som sagt, det är mycket nu men det är fantastiskt roligt. Det är november och jag ska stanna upp och njuta så mycket jag bara kan - och glädjas över att få göra allt det här roliga!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Blir så orolig när jag hör om dina symtomer, förösk att ta dom allvar och prioritera bara det absolut viktigast. Kram Pernilla

Anna sa...

Tack för din omtanke Pernilla! Ska bli så kul att luncha med er nästa vecka, evigheter sedan sist...

Kram!