söndag, december 16, 2012

Baka baka liten kaka…

Åhh, julen är verkligen här nu och jag har länge tänkt skriva det, ja faktiskt sen slutet av november - att vår bästa tid är nu! Ja, och såklart de närmsta veckorna framåt men som jag sa i går är ju decembervägen otroligt mysig att få vandra. Och att få vänta och längta, Ja jag fullkomligt ÄLSKAR allt.

Förberedelserna, förväntan, dofterna, smakerna, sångerna, fixandet, funderandet på de där sista klapparna och lyckan då man hittar dem, granköpet, bakandet, klädtänket, ja allt faktiskt. Till och med städandet för mitt när man håller på och fixar som mest med allt annat, det är ju även då man svischar över det där man vanligtvis inte gör varje vecka.


I går BLEV en mycket mysig fixardag i lugnt tempo. Vi bakade pepparkakor, hallongrottor (Vilmas paradnummer!) och sega chokladsnittar. Sen åkte vi till stora pulkabacken och åkte tills vi inte orkade mer och så på det gott kött till kvällen och mys framför teven. I dag har barnen varit en sväng hos mormor och morfar och klätt granen där medan Erik och jag var på viktigt uppdrag för att hjälpa tomten. Det blir ju lätt lite mycket även för honom i dessa tider :)

Lussebullarna bakade vi för flera veckor sedan då vi var hemma lite krassliga och det får bli bilderna därifrån som symboliserar årets julbak!


Inga kommentarer: