måndag, december 31, 2012

Ett Gott Slut och ett Gott Nytt!

Törs knappt kika bakåt för jag tror jag skulle upptäcka att årets sista inlägg här brukar vara ganska liknande, men vad gör väl det! Årets sista dag brukar också vara sig ganska lik från år till år, visserligen lite beroende på var den ska firas. I år ska den firas med kära vänner här – hemma – och det ska bli så mysigt! Så efter en ganska lugn förmiddag innehållandes dukning av nyårsbord i vitaste vitt, lite fruktstund och spel, årets sista bad av små förväntansfulla och sen snabblunch, kikar jag nu som hastigast in för att önska er något innan vi varvar igång sista fixet innan gästerna anländer...

Jag tidsoptimerar förresten dessutom med ansiktsmask påkletad i skrivande stund och en hårinpackning på huvudet. Om en stund ska naglar lackas och finkläder på men innan dess blir det en sista hand vid maten, en sista hand vid dukningen och kanske en stunds eftertanke över eventuella löften till nästa år? Har ni några? Jag brukar vara dålig på det och väljer därför att inte lova något speciellt heller denna gång.

Jag ska försöka fokusera på att göra allt så bra som möjligt i stället. Fortsätta göra vardagen till något roligt, försöka vara den bästa mamman för Filip, Vilma och Alvin och den bästa ”Annan” för min Erik. Kort och gott försöka se till att livet är bra och att våra underbara små ska få vara lyckliga! Och min allra högsta och största önskan inför 2013 är att alla nära och kära ska få vara friska och må bra. Det är i sista änden det viktigaste av allt. Då kommer liksom glädje och lycka med av bara farten och är det något jag önskar alla så är det just det!

Med dessa ord önskar jag er nu några glada, festliga och strålande timmar som sedan fortsätter sprida sin glans när aftonen blir dag, måndag blir tisdag, 31:a blir 1:a, december blir januari och 2012 blir 2013!

Denna dag är magisk och NU önskar jag er ett riktigt Gott Slut och Ett Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma! Kram viktotia

SandraS sa...

Gott Nytt år min söntnos!!!