tisdag, januari 01, 2013

Tjugohundra13!

Så var det då här. Ett alldeles sprillans nytt år. Jag kan inte låta bli att tycka att det låter lite klyschigt men visst är det sant att vi nu vänder blad till ett oskrivet sådant. Ett helt blankt, vitt där massor kommer hända de följande 365 dagar som väntar innan vi vänder blad igen. Mäktigt, lite skrämmande men också väldigt, väldigt spännande såklart!

Jag tror visst vi har en ny tradition denna årets första dag. Efter stora röjet härhemma på förmiddagen efter ett hejdundrande roligt firande i går kväll for vi mot stan där vi ihop med en massa andra kurade ner oss i bekväma biofåtöljer. Sune i Grekland nlev vårt sällskap och det var mycket uppskattat av samtliga, för ja. Alvin är i minsta laget men vi hade faktiskt inte hjärta att lämna bort honom. Han är ju så stor nu och så medveten och inte vill man göra sitt minsta hjärta ledset på självaste nyårsdagen... Han var tvärtom väldigt nöjd där han satt längst bak i mitten och tittade på film med ett jämnt intag av popcorn, klubba och festis! Precis lagom att göra en sömnig men mysig dag som denna. En dag som dessutom på ett märkligt vis kändes alldeles vårlig med gröna gräsmattor och alldeles för många plusgrader...

Njuter lite extra av att ha ledigt resten av veckan och i morgon ska vi bara vara. Tänk att man kan längta så och uppskatta just det så mycket. Lite skridskoåkning ska vi klämma in men annars blir det bara lek med klappar och kanske en förmiddagstur bort till roligaste butiken för min del!

Hoppas ni har haft en fin första dag detta nya år och att det kommer föra mycket gott med sig! Nu ska jag lägga mig en stund på spikmattan innan jag somnar. Sällskap får bli min julklappsbok - Femtio nyanser av honom, som jag precis bara börjat på. Vet knappt om man törs läsa efter allt man hört... :)

Inga kommentarer: