tisdag, december 25, 2012

God... Jul!

Eller kanske säger man egentligen god fortsättning såhär dagen efter, men jul är det ju fortfarande och då den på alla vis är så god väljer jag ändå att önska er alla en riktigt (fortsatt) God Jul!

Jag har nog alla bloggår kikat in med en julhälsning här på självaste julafton men förmiddagen i går blev en aning annorlunda då Erik höll på att skotta ut oss den stund jag annars brukar smita intill datorn. För SOM det snöade! Det var en så härlig känsla att få vakna upp mitt i en julidyll med snö som fortfarande föll över en helt vit värld... Tyvärr har det gnistrande i dag bytts mot mer gråslask men vi får vara glada att Tomtens renar hade så bra väglag i går :)


I dag har vi haft en så skön och lugn dag med lyckligt frossande i alla julklappar, hela familjen i en hög i soffan framför film efter jullunch och sen pulkaåkning i isig backe... Iiiiihhh, vad fort det gick och vilken härlig kick alla får av utelek och så hög fart att man får kill i magen!!!

Nu pyjamafiser Erik barn i nya, fina nattkläder och snart ska vi åter bänka oss framför teven. Godisskål, glögg och clementiner får göra oss sällskap denna juldagskväll och barnen får vara uppe så länge de orkar. Att vara lediga - tillsammans - är som jag brukar säga ljuvligt...

1 kommentar:

SandraS sa...

MYYYYYYSIGT VÄRRE!!! PUSS