måndag, januari 28, 2013

Ledsen måndag…

Det verkar inte bli roligare än såhär. Jag har fastnat i ett ekorrhjul av otur tror jag minsann. Magsjukan from hell gav ju inte precis en skjuts i rätt riktning, snarare tre steg bakåt, och orken är minimal. Och tänka sig -  i dag vårdcentralen igen. Mitt nya stammisställe. En infektion i halsen som gör det svårt att svälja då den är helt svullen. Ny medicin och restriktioner hit och dit om vad jag bör och inte bör äta och ska jag följa de råden kan jag i stort sett bara dricka vatten och äta ris, potatis och vitt bröd och det blir man ju säkert pigg av i detta tillstånd :/ Är det något man behöver nu är det ju massa energifyllda saker. Magsjukan trodde de inte var en vanlig sådan utan en reaktion efter allt annat skräp i kroppen.

Det är banne mig inte ofta jag inte är glad, brukar se ljust och framåt på det mesta, men i dag är en rätt grå dag i mitt liv måste jag säga. Riktigt ledsen på allt, har lyssnat på musik i moll för att liksom spä på. Och så regnar det ute också.
Hoppas jag kan läsa bakåt och skratta åt det här framöver. Det är verkligen inte mitt vanliga jag som skriver nu men jag är SÅ uttråkad att jag snart blir tokig. Hade ju planer i fredags på att få in lite normala rutiner den här veckan. Tänkte promenera så långt jag orkade i dag och sen kanske ta en buss till centrum. Handla lite på Ica, strosa i alla våra roliga butiker, köpa lite fina vårblommor och ta en fika. Känns inte helt nära just i dag men kanske sker under. Jag hoppas det.
Och mitt i allt glädjer (och förvånar!) det mig att så många kikar in här trots den något gråmulna stämningen ;) Festligt att kika på statistik här på bloggen. Graviditeter och sjukperioder är tydligen det som lockar flest läsare – det ena så positivt och det andra raka motsatsen. Välkomna hursom, vilka ni än är…!

Bilden: Min finaste utsikt i dag som smugglades in till mig i lördags då jag låg isolerad från övriga om-i-fall-att jag nu skulle smitta... Och strax därefter kom liten Alvin med ett tre år gammalt julkort - från oss :) Tur att man så lätt kan få skratta och bli glad igen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Har inte kollat här på flera dagar och hoppades i helgen att denna hemska sjukperiod skulle vara över nu....Saknar ord för hur tråkigt jag tycker att det är! Skickar styrke- och vitaminkramar telepatiskt just nu!!! Krya på dig och säg till om ni behöver hjälp med något!/Jenny

Anonym sa...

Usch och fy vad bacillerna plågar dig. Hälften vore nog. Hoppas det vänder idag!
Kramar Viktoria

Anonym sa...

Nu har du väl ändå fått tillräckligt för en livstid? Hoppas och tror att det vänder snart!
Kram Erica

Camilla sa...

Nej, negativ kan man verkligen inte kalla dig! Men förstår om du har svårt att se solen bakom molnen just nu... Men tänk, om en vecka gör du säkert allt detta, promenerar, strosar, fikar och njuter av livet och vardagen igen! Tror februari blir en BRA månad!! Många kramar till dig fina Anna ❤❤❤

Anna sa...

TACK alla ni fina för era snälla ord och tankar. De värmer så och jag är säker på att de hjälper och läker på sitt hörn!

Många varma kramar till er!