tisdag, januari 29, 2013

Orkar ni mera?

Att leva i vår familj är just nu som att vara med i en spännande dramaserie. Man vet liksom inte vad nästa dag har att bjuda på. Som i dag till exempel. Då har vi varit hemma alla fem… Erik har jobbat hemifrån, Vilma och Alvin har vi hållit hemma på grund av smittorisk då det i natt var stackars Filips tur att tokkräkas…

Du milde tid. Jag tror januari 2013 går till historien här hemma faktiskt. Aldrig har vi varit så sjuka och vilka grejer sedan. Magsjuka är väl visserligen inte så ovanligt denna tid på året (tyvärr) men mina åkommor är ju banne mig helt extrema nu.


Jag törs egentligen inte säga något säkert, har lärt mig de senaste veckorna att det kan vara farligt, men det känns ändå som att det sakta men säkert har börjat vända. Ny äcklig medicin finns nu hemma och jag har i dag känt mig som en mycket gammal gumma som har gurglat och spottat och svalt och tuggat. Halsen är mindre svullen och det är skönt. Var en riktigt läskig känsla i går av att det satt något stort fast hela vägen från halsen ner i magen som liksom inte åkte ner. Hua.

Och så drog vi då alltså en vända magsjuka till så nu återstår bara att se hur det blir med resten av familjen. Vi har faktiskt valt att inte spekulera i det. Kommer det så kommer det. Annars gör det inte det. Gissa vad vi önskar mest av allt just nu…
Världens bästa Erik har i dag bunkrat upp med vad jag tror är Icas hela sortiment av alternativa drycker :) Extra vitaminer, mineraler, järn, kalcium – ja, extra allt helt enkelt. Och jag huttar både här och där och det tillsammans med en stark tro och vilja på att jag SKA bli frisk hoppas jag nu blir nyckeln som leder mig ur detta!

8 kommentarer:

Anna e sa...

<3. Härligt med ett livstecken! börjar ju bli riktigt orolig för dig! Vi ska göra en massa skoj när ni blir friska det lovar jag! Kram anna

Camilla sa...

Ja! Jag håller med! Massa kul får det bli för att ta igen denna tråkmånad!! Baby barn mässa kanske? Är dags i februari... Eller helt enkelt bara umgås... ❤❤❤

Anonym sa...

Stackars Filip!
Tur att Erik hållit sig hyfsat frisk iallafall.

Fortsätt krya på er!
Kramar Viktoria

Anna sa...

Tack, tack, tack godingar för hejarop var och varannan dag - ni gör mig GLAD ska ni veta!

Anna och Camilla - Gissa om jag också är sugen på att hitta på en massa roligt med er!!!

Victoria - Ja, Erik är en riktig hjälte... Hoppas ni har klarat er bra från baciller i år? Lunch snart kanske? Dags att uppdatera sig :)

Kram!

Pernilla sa...

Usch och fy stackars er och stackars dig. Hoppas hoppas att det vänder nu.
Kram Pernilla

SandraS sa...

Läst ikapp nu sedan i söndags...lider så med er vänner. Hälsa Filip massa krya på sig nu också!!! Vi hörs snart igen hjärtat och planerar ditt och datt =) !

Anonym sa...

Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll för dig, att Filip blir pigg snabbt och att resten av familjen klarar sig!
Kram Erica

Anonym sa...

Lunch snart låter ypperligt.
Kram V