lördag, februari 09, 2013

En födelsedag

Ibland hinner man inte saker man tänkt, även fast man som jag nu varit hemma. Visserligen har jag ju varit fullt sysselsatt med att vara sjuk så det har jag fått gjort men nu önskar jag komma ikapp med saker. Det riktigt kryyyper i kroppen! Lite fix på Vilmas och Alvins rum, en makeover för mer förvaring i stora hallen nere och en rejäl – och då menar jag REJÄL rensning i garaget som nu är så fullt att man snudd på blir överfallen när man öppnar dörren ditin :) Men så är det också skönt att slippa ha saker ståendes härinne i huset. Älskar stora, rena ytor utan alltför mycket pryttlar överallt men med tre små i huset är det en ganska svår ekvation. Bra förvaring är då lösningen.

Men det var ju inte det jag skulle skriva om hade jag tänkt. För exakt en vecka sedan i dag fyllde pappan här i huset år och han firades stort, kanske extra stort, för att han varit en sådan superpappa under mina sjukveckor. Sovmorgon och minihotellfrukost med massa gott fick inleda dagen och vi lurades nästan att det var sommar då solen gassade från en klarblå himmel och gav det där speciella skenet som finns inomhus på sommaren.

Sen var det presentöppning och det var en lycklig pappa som omgiven av minst lika ivriga barn, rev upp papper efter papper. Om någon skarpsynt ser att läsa på det ena turkosa paketet och undrar vad det är så är det ett internt skoj sedan i julas då jag på ett av Vilmas paket hade skrivit ”God Jul Vilma önskar Dockorna”. Detta skapade stor förvirring och det frågas fortfarande – Hur kom de i väg? Eller Vem handlade åt dem? Vilka av dockorna var det, var det alla? Så självklart fick nu Erik också ett paket undertecknat Dockorna och förvirringen var total :)
Lekförmiddag hemma följdes av lunch på Jensen´s efter barnens önskemål, sedan en härlig promenad vid sandbankarna vid Vätterns spets. Hisnande läskigt att titta ner och vi behövde inte oroa oss för att barnen skulle gå för nära kanten. Filip läste på långt håll varningsskylten ”Risk för ras” och bad mig ta kort på utsikten neråt!

Det var min första promenad sedan jag blev sjuk och det var en perfekt dag för ändamålet. Kylig men skön och frisk luft och solsken på bleka innekinder. Sen höll jag på att somna av utmattning på vägen till semlefika :)

Älskar som ni vet dessa mysiga tillsammansdagar och njöt till fullo av att kunna vara med och dessutom känna mig ganska pigg på självaste födelsedagen. Kanske var jag bara på-låtsas-pigg dock då jag ju vaknade sjuk igen morgonen efter men just då gjorde det faktiskt ingenting. Erik var så värd den bästa av födelsedagar vilket jag faktiskt tror att han också fick!

1 kommentar:

SandraS sa...

Det låter som en alldeles fantastisk födelsedag med massor kärleksfulla detaljer. Det var ni värda hela högen som kämpat på olika sätt senaste veckorna! PÖSS PÅ ER!!