tisdag, februari 05, 2013

Gult är fint!

När jag var sex år och gick i förskolan var vi indelade i fyra grupper. Röd = rött är sött (där i alla fall alla tjejer ville vara), blå = blått är vått, grön = grönt är skönt, och så gul = gult är fult. Gissa vilken grupp jag hamnade i? Jo, gul såklart. Som tur var ihop med en av allra bästa bästisarna – Lina, minns du hur tufft det var?! :)

Nu håller jag inte alls med om att gult skulle vara fult. Tvärtom, det är och har alltid varit en av mina absoluta favoritfärger både på kläder och som färgklickar i inredning. Sen är ju inte alla nyanser snygga men Ikeas nyhet, påslakanet Åkertistel, är ju så snyggt att man bara vill krypa ner i det. Bums.
Jag lär väl inte komma till stan innan det har sålt slut men om jag gör det så får det absolut följa med hem. Och när jag tänker närmare efter blir det kanske Vilma som får det i så fall. Skulle passa perfekt i hennes och Alvins rum… Som ett litet vårtecken!
Bilden är lånad från IKEA.

Inga kommentarer: