onsdag, februari 06, 2013

Vintermorgon

God vintermorgon där ute! Eller morgon och morgon. Snart lunchdags, men vinter stämmer åtminstone för oj vilket härligt snöigt landskap vi vaknade till i morse! Vi har fått mycket snö här under natten och att få vakna till ljudet av snöplogen, det är ren och skär lycka för en liten 3-åring som heter Alvin! Han blev så glad att han i sin iver att få en skymt av traktorn därute råkade välta en liten byggnad i Filips legostad som just nu breder ut sig över nästan hela golvet i dennes rum. Lillebror blev för stunden inte jättepopulär…

Men vet ni – i dag vaknade jag och kände mig nästan som vanligt! Nu törs jag verkligen inte dra för stora växlar av detta, vet ju som sagt hur snabbt det kan vända men samtidigt måste man ju glädja sig åt de bra stunderna och det gör jag i dag. Känner mig mer energifylld än på evigheter och har lite svårt att sitta still. Efter frukost och en stunds nyhetsmorgon tog jag en skön promenad i samhället och jag kan säga att Bambi hade det lätt jämfört med de som går ute i dag. Riktig isgata under det nyfallna snötäcket och jag tappade snabbt räkningen på hur många gånger jag flaxade med armarna i luften.
 
Det är så sällan jag är ute och promenerar ensam på gatorna här i närheten och när jag gör det fylls jag alltid av sådan nostalgi, särskilt nu på vintern, av alla minnen då jag varje dag promenerade här som stolt nybliven mamma till världens sötaste lille Filip… Vintern för sju år sedan alltså. Ofattbart vart tiden tar vägen…

1 kommentar:

anna e sa...

<3

Vilken härlig läsning!
Stoor kram!

Anna