lördag, februari 23, 2013

Harmoni

Det är en obeskrivligt skön känsla när energin sakta men säkert smyger sig på för varje dag som går. Jag började ju året på topp i den bemärkelsen – innan bacillerna kom - sen kan man säga att det blev ett tillfälligt avbrott. Men i takt med att våren närmar sig känner jag att min forna form gör detsamma!

Och det smittar av sig. Hela familjen är i härlig harmoni och barnen leker som aldrig förr. Underbart att se den glädje de har av varandra från det att de vaknar. Vilma och Alvin är riktigt tajta nu och hänger ihop nästan hela dagarna. Filip och Alvin börjar få liknande intressen och storebror är väldigt mån om att lära lillebror allt han kan om maskiner medan Vilma är minst lika mån om att lära lillebror allt hon kan om dockor och prinsessor :)Självklart uppstår fnurror mellan varven som hos de flesta skulle jag tro men största delen av tiden är sådär härligt rolig att jag ibland måste smyga lite på dem och nästan nypa mig i armen för att förstå att de är våra. Alla tre…

Vi har en lugn lyxhelg som inleddes i går med efterlängtat besök av fina vänner som vi inte träffat på evigheter. På eftermiddagen lapade jag och barnen lite vårsol, eller ska man kanske kalla det varm vintersol? Nej, vi kör på tidig vårsol tycker jag för den hade värmt upp lekstugedörren så den var alldeles varm och jag klämde ner mig på den yttepyttelilla verandan, slöt ögonen några sekunder och kände ljumna strålar mot mina vinterbleka kinder och det var som att den spred sig i hela kroppen. Både värmen och solen! Åhh, vilken vårlängtan jag plötsligt har fått…

I dag har vi haft lite försenat födelsedagsmys hos mina föräldrar. Erik har agerat persiennuppsättare i nya fönster och vi andra har lekt och spelat spel. Men nu laddar vi för Mellokväll härhemma och tror och hoppas att Ulrik Munther blir en av kvällens vinnare. Jag fick förresten sällskap av finaste Filip vid matlagningen innan och det är både mysigt och praktiskt att få hjälp på riktigt för titta så fint han dukade upp allt han skurit och hackat :)

Inga kommentarer: