torsdag, maj 23, 2013

Partyprinsessan :)

Någon har varit på fest i kväll. Och det är inte mamman! Kvart i tio kom Vilma hem från pyjamaspartyt på dagis - uppspelt och med tindrande ögon. Lycklig! Sen somnade hon gott i vår säng, nära och med min hand i sin. Lilla snorpan som börjar bli en stor tjej - en skoltjej...

I kväll var första gången jag märkte på henne att hon tyckte det skulle bli tråkigt att lämna dagis, och det kan man ju förstå efter en sådan superrolig kväll med alla goa kompisar och fröknar! Hon längtar annars efter att börja skolan men sa precis innan hon somnade att det inte blir så roligt att lämna alla kompisar, för det är lite så det är - tyvärr :( Alla tjejer i gänget är födda 08 utom Vilma som ju är en sen 07:a. Däremot kommer flera killar börja i samma skola och som hon själv så klokt säger kommer hon ju få nya kompisar och det är såklart sant. Men det värker en smula i hjärtat över det faktum att hon inte åtminstone fick med en av sina bästisar... Dock är barn tack och lov både smidiga och okomplicerade och det här nya kommer säkert bli bra det med!

I morgon hoppas vi på en lååång sovmorgon på vår lediga fredag. Ledigt även för storebror så mys står på schemat hela dagen. Bara mys! Sov gott nu så hörs vi nog snart igen!

1 kommentar:

SandraS sa...

Hej vännen min!
Har läst i kapp senaste inläggen =)Mycket som har hänt. Jag har tänkt på Vilma varje gång jag sett ett fjärilsplagg och tänkt att det gillar nog hon =) Sötis! Men du, den där huvudvärken är verkligen inte att leka med...usch... hälsa din pappa också, vi tänker på honom!
Vi hörs snart hjärtat!
KRAAAAAM