lördag, juni 01, 2013

J U N I


Ljuvliga juni, så extra välkommen du är i år! Alltså, våren är härlig men inget går väl ändå upp emot sommaren... Som jag skrev för ett tag sedan så har allt liksom trappats upp för varje vecka som gått den senaste månaden och veckan som varit blev la grande finale. Så i smyg har jag faktiskt längtat till den dag jag i år fick lov att vända blad på almanackan från maj - till juni. Med vetskapen om att allt lugnar ner sig en smula för jag tror vi alla behöver det nu. Som om det inte vore bra nog är det faktiskt så att vi nu är LEDIGA i en hel vecka. Eller rättare sagt lite drygt en vecka för min del...


På måndag ska både Erik och jag med Vilma och Alvin till dagis och hälsa på och på tisdag är det en stor dag för vår lilla tjej men mer om det då. Sen ska vi i väg på lite härlig semester i några dagar och SOM vi längtar!


I dag har vi varit och fikat hos farmor och farfar och där fick vi godaste tårtan - med en krona på! Vet inte om det var för att det snart är nationaldag. Eller för att det närmar sig ännu ett prinsessbröllop. Eller för att vi lite sent firade farmor på Mors Dag. Den extra biten jag smaskade i mig fick i alla fall bli för att fira sommaren. Det känns som att den kom i dag - på riktigt, och även fast vi sedan jobbar ett antal veckor efter denna första ledighet så är den ändå startskottet för sommaren 2013. Hurra för det!

Inga kommentarer: