tisdag, augusti 13, 2013

Klippt!

Så var det klippt igen! Den här gången på minstingen i familjen som även han är blondblond på sommaren men sedan brukar mörkna mest av dem alla under vintern. Borta är nu luggen som varit en smula "bjåkig" den sista tiden och busat i ögonen. Och Alvin, han har slängt än hit och än dit med huvudet för att lura bort den, om så bara för en stund.

Vi njuter sista sommarlediga veckan så mycket vi bara kan och fastän vi har haft det så bra och varit lediga så länge nu så önskar jag ändå att man kunde bromsa det sista, bara lite grann. Det är ju så mysigt att vara tillsammans och jag förstår inte hur jag ska klara dagarna utan våra små nu när allt snart drar i gång...  

Erik började jobba i går men vi andra är fortfarande lediga. I dag passade vi på att fixa en massa olika småärenden när vi ändå var i stan så många är de gånger som bilbälten spänts fast och knäppts loss... Men så får man ofta väldigt nöjda och glada barn på köpet när det hela tiden händer saker så det gäller att planera smart :) Och så haffade vi pappan på lunch för att sen hämta honom efter jobbet och möta upp härliga vänner i stadsparken. Lyxigt värre hade barnen det. nästan själva i hela lekparken som de var. Det var ju inte direkt någon strålande sol utan snarare regn som hängde i luften men alla var lika glada - och aningen frusna - för det!

Nu ska det blir ovanligt mysigt att krypa ner. Känner mig fortfarande lite nedkyld efter kvällen utomhus och det är nästan så jag önskar att åtminstone en sovvarm liten minimänniska snart vaknar och kryper ner hos oss!

Inga kommentarer: