torsdag, augusti 15, 2013

Spegel, spegel på väggen där...


Ååhhh... vilken dag vi har haft! Den kunde verkligen inte ha blivit bättre. Vilmas första dag i skolan, och det vore inte rätt av mig att skriva om den nu då huvudet i stort sett redan sover på mig *snark*. Lite för lite sömn har det råkat bli de senaste nätterna och med tanke på att i morgon är första riktiga dagen då både Filip och Vilma ska lämnas i skolan till klockan 8 gör nog mamman här bäst i att gå och lägga sig genast.

Men innan dess måste jag bara... Precis likt en viss liten Alfons, men hörni, jag behöver er goda hjälp nu! Visst har jag nämnt att vi ska renovera vårt badrum nere? Man kan säga att det är i full gång. Det har knakats och bänts och brakats och dånats därnere nu i två kvällar. Erik har varit i farten och i kväll kom även snälla farfar hit och det gamla badrummet är nu ett minne blott. Återstår lite golv och sen ett par timmars städning - sen är killarna som ska göra finjobbet så välkomna så på måndag :)

Mer om även detta en annan gång. Vi har nu äntligen gjort alla val. Så galet mycket detaljer när det gäller badrum och så velpellarna här. Nåja, det har gått riktigt snabbt och smidigt för att vara oss men så är det en detalj kvar. En viktig dessutom. Man vill ju vara så snygg som möjligt liksom och vilken spegel tror ni då är bäst?! Skämt åsido. Man lär väl se samma sak i de båda men frågan är - den runda eller den rektangulära? Båda är riktigt snygga i verkligheten och har inbyggda ljusslingor i sig men vi kan bara inte ta ett beslut här. Badrummet i övrigt kommer ha lätt rundade former i det kantiga om ni förstår vad jag menar så båda skulle funka.

Vi måste bestämma oss i morgon, så snälla hjälp! Det lutar åt en men...alltid spännande med åsikter utifrån!

Bilder lånade från Svedbergs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande! Jag är mest för den fyrkantigare av de två, har ingen anledning.

Kram Viktoria