söndag, december 22, 2013

Dan före dan...

...före dopparedan (och det där är faktiskt tillagt en dag efter publicering. Någon behöver visst jullov tror jag bestämt!)

Tänk, en dag kvar. Sen är julafton här igen! Barnen längtar verkligen mer och mer för varje år. Det är så härligt att riktigt känna deras förväntanj och ju äldre de blir, desto mer koll har de ju såklart på hur vår tradition brukar se ut.


I dag har varit stora städdagen härhemma och som alltid den här kvällen önskar man att man kunde frysa allt så som det ser ut just nu. Ni vet, totalt dammfritt och skinande rent :)

Och jag vet, trots all tidsbrist jag har pratat om är vi klara tidigare än någonsin och förklaringen till det är den enkla att mamman i huset jobbar i morgon... Det har faktiskt aldrig tidigare hänt dagen före julafton men så blev det i år. Erik är dock ledig men sen jobbar vi båda på fredag också innan vi tar jullov på riktigt. Dock känns två dagar helt överkomligt, fast hade man kunnat önska hade vi såklart helst varit lediga hela tiden...

Det goda det för med sig är i alla fall att vi har låtsat att det är julafton redan i morgon så jag tror vi kommer få en lugnare kvällen före än vanligt och det känns väldigt lyxigt! Nu ska vi premiärsmaka skinkan och sen blir det inslagning av de allra sista klapparna framför teven. Och sen har snällaste familjen som behöver bilen i morgon lovat att skjutsa mig till stan på morgonen så jag slipper åka buss. Det är kärlek det!

I kväll är också kvällen då jag ska gå all in på det här söta paketet som jag fick tidigare i höstas av en kär och mycket omtänksam vän. Både hår, ansikte och fötter ska packas in, vilket känns passande i dessa tider :) På mer än ett sätt. Kan de få en höstsliten mamma att se liiite piggare ut skulle jag bli väldigt glad!

Inga kommentarer: