onsdag, januari 01, 2014

Välkommen 2014!

 
Det här med oskrivna blad. Det är något speciellt tycker jag. Första i första. Orört och början på något nytt. Möjligheter, löften, tankar om att bli bättre men också tankar om att fortsätta vara så bra som man är för ibland kanske det räcker? Vi är alla olika och har säkerligen skiftande inställning till det år som alldeles nyss har tagit sin början. Vad vi vet är dock att de där oskrivna bladen sakta men säkert kommer att fyllas med det som ju är vårt liv!

2013 innehöll mycket skoj och massor av roliga minnen med familjen. Men det var också ett år med mycket sjukdom, oro och jobbig väntan på besked. Jag hoppas nu att det här ska bli ett bra år och ja, jag känner det faktiskt på mig!


Gårdagskvällen var en väldigt trevlig och rolig historia och vi kunde inte ha firat in det nya året bättre. Med knytis och varsin rätt att ansvara för kan det nog inte bli annat än bra då alla lägger ner sin själ. Nomnomnom, vi mumsade i oss så mycket gott att de där snacksen liksom aldrig kom fram. Efter champagneskålande under en nyårshimmel där stjärnor blandades med fyrverkerier och svävande rislyktor, passade lilla tröttisen i vår familj - Vilma - på att slå sitt tidigare vakenrekord med hästlängder. Klockan halv två GICK hon och Filip hem! Hela familjen sov sen till nästan halv tio och dagen i dag har varit precis så mysig och lugn som en nyårsdag ska vara. Förmiddagsfilm och en eftermiddag på skridskobanan har vi fyllt den med och små barnkroppar sover nu tungt kan jag lova ♥ Alldeles snart gör nog även de stora det...

I morgon måste vi förresten köpa en ny familjekalender. Har velat lite om vilken det ska bli i år och missade ju att beställa favoriten från Isa Form innan jul. Nu kan jag nog dessvärre inte hålla mig utan det får bli en favorit i repris från förra året, den ni ser på bilden. Är ni förresten liksom jag sådär nu-har-jag-en-ny-kalender-som-jag-ska-skriva-supersnyggt-och-inte-kladda-det-minsta-lilla-i? Med mig är det samma visa varje år. Jag älskar ju ordning och reda och prydliga små noteringar men vips så kommer januariförkylningarna och inplanerade saker börjar strykas :) Tur då att man får en ny chans varje månad igen!

Inga kommentarer: