torsdag, mars 13, 2014

Happy!

"Adda" is back :) Hur kunde jag tro att denna grej bara skulle rinna av mig i duschen... Men äsch, nu kör vi. Lite får man chansa helt enkelt så för en stund sedan tog jag av mig sjukmasken, puffade i lite extra nässpray, gjorde ett i alla fall litet försök att sminka över den röda näsan, drack varmt för att få tillbaka en smula röst och sen fick jag för mig att städa huset. Det där är inte så lite typiskt mig och det var en flåsande trött mamma som damp ner vid köksbordet för en stund sedan. Sliten i kroppen fick jag i alla fall reda på att jag fortfarande är men också sådär nöjd som man kan bli när man tar tag i saker så frågan är om jag inte gick lite plus med det där städinfallet ändå!
Positiva tankar gör också gott så med en volym som helst både skulle överrösta dammsugaren och även nå in i mina igenlockade öron, dansade jag nästan fram till den här, allas vår nya favorit. Alltså, föreställ er följande som hände för ett par veckor sedan:

Vi äter mellis och jag sätter för första gången på den här låten för barnen. Alvin, som nu är så lång att han preciiis kan vila hakan mot bänkarna i köket står och brer smör på ett minikex. Iklädd linne och kalsonger. Låten hinner bara börja så ser jag hur han liksom hejdar sig med smörkniven varpå han drar på munnen, slänger till med huvudet och sakta börjar vicka på minirumpan. I takt fortsätter han sedan med sitt lilla kex och han är bara så söt att man nästan svimmar.

Jag vet inte om jag lyckades överföra sötheten i detta scenario till er men låten har, inte helt otippat, blivit familjens rumpvickarlåt efter detta. Helt omöjlig att inte ryckas med i :)

Och när vi ändå pratar positiva tankar bara måste jag visa en liten glimt av den stuga på Öland som vi lyckades boka en vecka i sommar. Med. Egen. Pool. Förstår ni lyckan... Det ska verkligen bli kul att åka till Öland. Ingen av oss har varit där mycket och barnen har aldrig varit där så det blir verkligen som att upptäcka ett ställe på nytt!

Nu ska jag strax hämta hem tripp, trapp och trull. Ska bara göra ett snabbt ryck och påbörja packningen för ja, vi kör såklart på i helgen. Och hoppas att Filip och Vilma inte har fått min bacill...

1 kommentar:

Viktoria sa...

Den låten går varm här hemma också, in bästa rumpvickarstil :-) trevlig helg! Kram v