onsdag, november 10, 2010

En vit värld

Efter en stormig och snöig och alldeles svinkall dag i går vaknade vi i dag upp till en lugn och alldeles vit värld därutanför. Filip hoppade upp och ner av förtjusning och jag vet några som har extra roligt ute på dagisgården i dag. Här ligger verkligen ett tjockt lager och det känns på något vis väldigt bekant med det där vita. Var ju inte så länge sedan vi hade värsta vintern någonsin... Dock är det väldigt härligt, vackert och framförallt ljust ute och den där längtan efter jul jag bubblat om tidigare är inte mindre!

Samma lådor men med nytt, fluffigt och säkerligen också högst tillfälligt täcke...

Jag är förresten sjuk i dag. Erik skjutsade de stora barnen till dagis och jobbade sedan lite hemifrån innan han tog Alvin med sig och for en sväng till stan för lite handling och fix. Bland annat ny snöskyffel då båda våra andra inte pallade den hårda arbetsbörda de utsattes för förra vintern :)

Jag känner alltid likadant när jag inte är pigg - att det är OTROLIGT stressande. Särskilt nu i november och som nu inför en riktig kalashelg. Har dessutom inte den blekaste aning om vad det är jag åkt på. Kände mig ovanligt trött i går och inte alls på hugget som jag brukar. På kvällen kom värk smygandes i kroppen och i morse kändes det som att benen inte skulle bära mig om jag ställde mig upp. Det gjorde de dock men varenda millimeter av den stackars kroppen värker och sticker och visar lite, lite feber fast bara lite. Så antingen är det här någon otrevlig bacillusk som jag nu ska smitta hela familjen med. Annars en markering från kroppen om att den aldrig är stilla och dessutom blivit fintad på ett par förkylningar denna höst då jag rätt och slätt "vägrat" bli sjuk fast man känt av det.

Återstår att se. Envis är jag dock och jag är bra sugen på att göra det där baket jag tänkt i eftermiddag men som det nu känns orkar jag faktiskt inte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh rackarns! Hoppas du kryar på dig snart för inför en kalashelg som ni har framför er måste man ju vara på topp!

Kram

Erica sa...

Krya på dig vännen!
Kramar i massor